Akelig actuele serie



Vandaag is het tijd om het eens over iets luchtigers te hebben. De geur van regen hangt nog in de lucht na een hevige bui en ook al zouden we vandaag buiten mogen komen, niemand zou er zin in hebben. 

Cordon - Videoland
Cordon
Op zulke dagen wil je alleen maar in je bed liggen en series kijken. En ook op de dag van vandaag kan je series vinden die akelig actueel zijn. Denk bijvoorbeeld maar aan cordon. Hoewel ik normaal niet echt een fan ben van Vlaamse series, waagde ik mij een drietal jaar geleden aan deze serie. Ik zal het even voor jullie samenvatten. Het gaat over een virus dat uitgebroken is (klinkt bekend in de oren niet?) in het centrum van Antwerpen. De bevolking wordt niet op de hoogte gebracht maar er wordt meteen een cordon gebouwd met behulp van containers rond het epicentrum. Inderdaad de bevolking die daar woont, zit dus opgesloten.
Duizenden mensen sterven aan het vreselijke virus en niemand die hen helpt. Je kent het wel, het is zo een van die series waarvan je achteraf helemaal ondersteboven bent. Ik herinner me nog dat ik na afloop van de serie dacht: "Gelukkig blijven we daarvan gespaard!". Niet dus.


Verschillen met onze situatie
Ik mag natuurlijk ook niet overdrijven, cordon is en blijft een serie en hoewel er veel gelijkenissen zijn, zijn er gelukkig ook veel verschillen.
Waar er in de serie niemand geholpen wordt en het echt ieder voor zich is, beschikken wij over fantastische hulpverleners die elke dag hun gezondheid op het spel zetten om mensen te redden. Waar er in de serie gevochten wordt om de beste overnachtingsplaats, blijft ieder van ons 'in zijn eigen kot'. Waar de criminaliteit in de serie nog nooit zo een hoge piek heeft gekend, stort die van ons in een diep dal.
Maar als je dus zin hebt in een brandend actuele serie, dan is cordon zeker een aanrader. Bovendien ook weer volledig beschikbaar op verschillende websites sinds de coronacrisis (toeval of niet?).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mary Mallon/ Typhoid Mary/ Mary Brown/ Typhoid Mary

Moederdag