#dagenvolchiro

Het is zondag en zelfs in deze periode betekent dit Chirodag. Heel de week wordt er door duizenden kinderen in Vlaanderen uitgekeken naar deze dag.

Terwijl ik op instagram de #dagenvolchiro niet meer kan tellen, lees ik de Chiroweetjes in coronatijden. Het is blijkbaar al de 8ste week dat er geen Chiro meer is, maar het voelt als eeuwen. Ik moet dan ook toegeven dat ik al bijna elke week langs de Chiro ben gewandeld gewoon in de hoop dat daar misschien de onvergelijkbare Chirosfeer nog hangt, maar helaas... Wat is een Chiro zonder zijn leden? Exact, niets!

Vergaderingen en werkingen
Mijn gemoed zakt onder nul, en momenteel is er maar één iets dat mij kan opbeuren. De vrijdagavond een stomme, vermoeiende en langdradige vergadering en de zondag kindjes die aan het zagen zijn om een koekje en limonade. Ja zelfs die dingen mis ik ontzettend hard en er is niets dat deze leegte kan vervangen.

Nostalgie
In bange afwachting van wat er beslist zal worden blader ik dus maar wat door oude kampfoto's. Gelukkig kreeg ik in december voor mijn verjaardag van een medeleider een fotoalbum met allemaal herinneringen aan fantastische Chirotijden. Ik had gedacht dat ik er pas later in zou kijken, als ik zelf geen leidster meer was, als ik de Chiro dus zou missen. Maar helaas wij moeten de Chiro al vroeger missen.

Tegelwijsheden
Om af te sluiten geef ik jullie nog enkele tegelwijsheden mee van "de_chiro"
- "Wat er ook speelt in deze wereld, laat het vooral kinderen zijn." (Loesje)
- "Je kan het kind uit de Chiro halen, maar de Chiro nooit uit het kind."
- "Chiro is niet iets wat je doet, het is iets wat je bent."
- "Chiro raak je nooit meer kwijt, alles wat je er leert is voor altijd."

Bronnenlijst
Instagramaccount "de_chiro"

Reacties

  1. Nog eventjes volhouden en duimen voor een bre sjiek chirokamp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh super lief, ik hoop voor jou op een mooie speelplein zomer!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mary Mallon/ Typhoid Mary/ Mary Brown/ Typhoid Mary

Moederdag

Akelig actuele serie